Markkinoinnin suunnittelu pk-yrityksille
Videot, valokuvat ja mediaviestintä ovat ProMaiseman viestinnän kulmakiviä.
Apua saa melkein mihin tahansa - myös tuuleen huutamiseen
Piha- ja ympäristörakentamisen erikoisosaaja ProMaisema on esimerkki mikroyrityksestä, joka kehittää aktiivisesti palvelujaan ajan mukana.
Yrittäjät aloittivat pitkän uransa metsäpalveluyrittäjinä ja siirtyivät sitten erityisesti piharakentamiseen ja -hoitoon. Viimeisenä kehitysaskeleena he ovat lähteneet menestyksekkäästi kehittämään palveluja retkeilyreittien ja luonnonsuojelualueiden hoitoon.
Kohtuudellakin pääsee usein pitkälle
Yrittäjät ovat onnistuneet myös viestinnässään. Kahden miehen yritys on kiinnostanut yleisöä ja tiedotusvälineitä ympäri maan.
ProMaiseman viestintä perustuu suunnitteluun. Ensin arvioidaan, ketkä ovat tärkeimmät asiakkaat. Seuraavaksi etsitään keinot, kuinka asiakkaita fiksuimmalla tavalla tavoitetaan. Sitten rakennetaan nämä keinot - yrityksen ja yrittäjien omia vahvuuksia hyödyntäen.
Aikaa markkinointi vie myös yrittäjältä, mutta kaikkea ei tarvitse tehdä itse eikä kaikkea hallita. ProMaisema on osoittanut, kuinka kohtuudellakin pääsee viestinnässä pitkälle.
"Ei meidän kannata tuuleen huudella", ProMaiseman yrittäjät sanovat.
- - -
Jos ProMaiseman viestinnän onnistuminen kiinnostaa, klikkaa alta ProMaisema-laatikosta lisäinfoa. ProMaiseman kokemusten kautta pääset tutustumaan myös Simanan toimintamalliin pk-yritysten viestinnän kokonaiskumppanina.