Yritysstrategian muutokset matkailualalle ja medialle
Alueellinen matkailupalvelu uudistui
Vuonna 2016 aloitettu Pohjois-Karjalan alueellisen matkailupalvelun uudistamistyö on viime vuosina pyöräyttänyt maakunnan matkailukenttää uuteen asentoon. Muutoksella haetaan selkeää kasvua Järvi-Suomen ja Pohjois-Karjalan matkailulle.
Tausta
Pohjois-Karjalan alueellisen matkailupalvelun, silloisen Karelia Expert Matkailupalvelu Oy:n, uudistamistyö käynnistyi vuonna 2016. Uudistamisen yksi osa oli, että Karelia Expert myy lomamökkien välitysliiketoimintansa Lomarengas Oy:lle. Muutoksen yhteydessä Lomarengas Oy:n tytäryhtiö Villi Pohjola Oy siirtyi vastaamaan ohjelmapalvelujen maakunnallisesta yritys- ja ryhmämyynnistä. Kun lomamökkien ja ohjelmapalvelujen ryhmämyynnin operatiivinen vastuu siirtyi uusille toimijoille, Karelia Expert alkoi keskittyä uuden strategiansa mukaiseen ydintehtävään, kasvattamaan maakuntaan kohdistuvaa matkailukysyntää VisitKarelia-nimen alla.
Simanan toiminta
VisitKarelia kutsui Simanan mukaan asiantuntijaksi suunnittelemaan, toteuttamaan ja koordinoimaan viestintää matkailutoimijoille ja medialle.
Simanan palvelupaketti sisälsi:
- tutustumisen muutostyön taustoihin ja strategian uusiin tavoitteisiin
- suunnitelmat, kuinka viestiä muutoksesta toimialan sisällä sekä ulospäin medialle ja kansalaisille
- uutissisällön kirjoittamisen kohderyhmittäin muotoilluiksi tiedotteiksi yhdessä VisitKarelian, Lomarengas Oy:n sekä Villi Pohjola Oy:n kanssa
- mediaseurannan ja raportoinnin.
Haimme muutosviestintään kumppania, joka tuntee matkailukenttää, osaa katsoa kokonaisuutta oman talomme ulkopuolelta ja pystyy tiivistämään muutoksen ydinkohdat ymmärrettävään muotoon. Simanan kautta toiveemme toteutuivat mallikkaasti.